gaziantep lisesi
 
  Ana Sayfa
  Sohbet Odası
  Bize Ulaşmak İçin
  İletişim
  Anketler
  GAZİANTEP LİSESİ HABERLERİ
  Okulumuzun Tarihi
  Gaziantep Lisesi Mezunları
  Okulumuzun Resimleri
  Okulumuzun Bölümleri
  E-OKUL
  öSYM
  TBMM
  ATATÜRK'ÜN ALBÜMÜ
  Atatürk'ün Hayatı
  Atatürk İlkeleri
  Atatürk Devrimleri
  Atatürk Özdeyişleri
  Resimlerle Atatürk'ün Sözleri
  Roman Özetleri
  Gün Olur Asra Bedel
  Dokuzuncu Hariciye Koğuşu
  Aşkı Memnu
  Çalıkuşu
  Küçük Ağa
  Sinekli Bakkal
  Yaprak Dökümü
  Yaban
  Ankara
  Handan
  Mai ve Siyah
  Sergüzeşt
  GAZİATEP MÜZESİ
  SİGARANIN ZARARLARI
  Devlet Güzel Sanatları Galerileri
  İl Alan Kodları
  Acil Telefonlar Kodu
  Ülke Telefon Kodları
  Komik Şiirler
  OSMANLI TARİHİ
  MUHTASAR OSMANLI DEVLETİ TARİHİ
  OSMANLI TARİHİ KRONOLOJİSİ
  Tahttan İndirilenler
  Fetret Süreleri
  1. DÜNYA SAVAŞI
  LALE DEVRİ
  SEVR BARIŞ ANTLAŞMASI
  MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI
  KUVAY-İ MİLLİYE
  KASR-I ŞİRİN ANLAŞMASI
  NİZAM-I CEDİD
  SALTANATIN KALDIRILMASI
  TOPÇU OCAĞI
  TIMAR KANUNU
  SANAYİ İNKILABI
  HUMBARACI OCAĞI
  HİLAFETİN KALDIRILMASI
  ÇANAKKALE CEPHESİ
  Metin2 Hilelerini Çaliştirmak
Atatürk İlkeleri

Atatürk'ün İlkeleri

Cumhuriyetçilik: Kemalist devrimler siyasi bir devrim niteliğindedir ve çokuluslu bir İmparatorluktan Türkiye ulus devletine geçiş gerçekleştirilmiş ve böylece modern Türkiye'nin ulusal kimliği kazandırılmıştır. Kemalizm Türkiye için yalnızca Cumhuriyet rejimini tanımaktadır. Kemalizm insanların arzularını yerine getirebilecek yegane rejimin cumhuriyet rejimi olduğuna inanmaktadır.

Halkçılık:

Gerek içeriği gerekse hedefleri açısından bakıldığında, Kemalist Devrim ayrıca bir sosyal devrim niteliği de taşımaktaydı. Bu devrim seçkin bir grup tarafından genel olarak halka yönelik bir biçimde gerçekleştirilmişti. Kemalist devrimler, özellikle İsviçre Medeni Kanunu olmak üzere Batı kanunlarının Türkiye'de uygulamaya konmasıyla birlikte kadınların statüsüne kökten değişiklikler getirmiştir. Üstelik, 1934 yılında kabul edilen bir kanun ile kadınlar seçme hakkını almışlardır. Atatürk çeşitli ortamlarda Türkiye'nin gerçek Yöneticilerinin köylüler olduğunu söylemiştir. Aslında bu durum Türkiye için bir gerçek olmaktan çok bir hedef niteliğindeydi. Gerçekte, halkçılık ilkesi için yapılan resmi açıklamada Kemalizmin sınıf ayrıcalıklarına ve sınıf farklılıklarına karşı olduğu ifade edilmekte ve hiçbir bireyin, ailenin, sınıfın veya organizasyonun diğerlerinin daha üzerinde olmasını kabul etmiyordu. Kemalist ideoloji, aslında, Türk vatandaşlığı olarak ifade edilen bir fikre dayanmaktaydı. Gurur ile birleşen vatandaşlık fikri, onların daha fazla çalışmaları için gerekli psikolojik teşviki sağlayacak, birlik fikri ve ulusal bir kimliğin kazanılmasına yardımcı olacaktı.

Laiklik:

Kemalist laiklik yalnızca devlet ve dinin birbirinden ayrılması anlamına gelmiyor, ayrıca dinin eğitim, kültürel ve yasal konulardan da ayrılması anlamını taşıyordu. Laiklik, düşünce özgürlüğü ve kuruluşların dini düşünce ve dini kuruluşların etkisinden bağımsız olmaları anlamına geliyordu. Böylece, Kemalist devrim ayrıca laik bir devrim idi. Kemalist devrimlerin birçoğu laikliği gerçekleştirmek amacıyla yapılmış ve diğer birçoğu ise laikliğe ulaşılmış olması nedeniyle gerçekleştirilebilmiştir. Kemalist laiklik ilkesi Tanrı karşıtı bir ilke değildi. Bu akılcı ve dini siyasettir dışında tutan bir ilke idi. Bu Kemalist ilke aydınlanmış İslam'a değil, çağdaşlığa karşı olan Müslümanlığa karşısındaydı.

Devrimcilik:

Atatürk'ün ortaya koyduğu en önemli ilkelerden birisi de reformculuk veya devrimcilikti. Bu ilkenin anlamı Türkiye'nin devrimler yaptığı ve geleneksel kuruluşlarını modern kuruluşlar ile değiştirmiş olduğu idi. Geleneksel kavramların iptal edildiği ve modern kavramların benimsendiği anlamına geliyordu. Devrimcilik ilkesi, yapılmış olan devrimlerin tanınmalarının çok ötesine geçti.

Milliyetçilik:

Kemalist devrim ayrıca milliyetçi bir devrim idi. Kemalist milliyetçilik ırkçı bir yapıda değildi. Bu devrimin amacı, Türkiye Cumhuriyetinin bağımsızlığının korunması ve ayrıca Cumhuriyetin siyasal yönden gelişmesi idi. Bu milliyetçilik, tüm diğer milletlerin bağımsızlık haklarına saygılı idi. Yine bu milliyetçilik, sosyal içerikli bir milliyetçilikti. Yalnızca anti - emperyalist değil, aynı zamanda gerek hanedan yönetimine gerekse herhangi bir sınıfın Türk toplumunu yönetmesine karşı olan bir milliyetçilikti. Kemalist milliyetçilik, Türk devletinin vatanı ve halkı ile bölünmez bir bütün olduğu ilkesine inanmaktadır.

Devletçilik:

 Kemal Atatürk yapmış olduğu açıklamalarda ve politikalarında Türkiye'nin bir bütün olarak modernizasyonunun ekonomik ve teknolojik gelişmeye önemli ölçüde bağlı olduğunu ifade etmiştir. Bu bağlamda, devletçilik ilkesinin de devletin ülkenin genel ekonomik faaliyetlerini düzenlenmesi ve özel sektörün girmek istemediği alanlara veya özel sektörün yetersiz kaldığı alanlara veya ulusal çıkarların gerekli kıldığı alanlara yine devletin girmesi gerektiği anlamında yorumlanmaktadır. Ancak, devletçilik ilkesinin uygulanmasında, devlet yalnızca ekonomik faaliyetlerin temel kaynağını teşkil etmemiş, aynı zamanda ülkenin büyük sanayi kuruluşlarının da sahibi olmuştur.

Anket  
 
Gaziantep Lisesi Anketi
Gaziantep Lisesi'nde okumak ister miydiniz?

okumayı çok isterdim
belki olabilir
hyr okumak istemezdim


Şu Andaki Durum
 
DuYuRu  
 









-----KODBUL-----


Sayın Ziyarteçilerimiz Çok Yakında Metin2 (M ve EP) satışları Başlayacaktır Müracaar selinbilgisayarcafe@w.cn Teşekkürler



 
Reklam Alanı  
  SİZDE
REKLAMINIZI SİTEDE
YAYINLATMAK
İSTERSENİZZZZ
candyshop_yavuz@hotmail.com
ekleyin
 
DÖVİZ, BORSA  
 
TurkeyRank.Com - Pagerank Servisi
 
Bugün 32479 ziyaretçi (54896 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol